به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانهای است که مخاطبان خبرگزاری فارس میتوانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزهها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.
مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع « مشکلات دانشجویان پیامنور را حل کنید » را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.
امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: سایت اعلام شده به عنوان LMS یک سایت جدید برای دانشگاه پیام نور نیست و باید بگویم بیش از ۱۰ سال است که این سایت آموزش الکترونیکی دانشگاه از طریق این سامانه برگزار می وشد.
وی افزود: در سالهای گذشته بالغ بر ۵۰ هزار نفر از دانشجویان به صورت آموزش برخط از این سامانه استفاده میکردند و تا کنون هیچگکونه مشکلی در روند آموزش ایجاد نشده است. و از طرفی باید به این نکته اشاره کنم در سال جاری در ترم گذشته ظرفیت ۲۰ درصدی آموزشهای الکترونیک دانشگاه پیام نور به دلیل شیوع ویروس کرونا به ظرفیت ۱۰۰ درصدی افزایش پیدا کرد.
بهروز تصیریح کرد: در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا شاهد مشکلاتی در سامانه LMS دانشگاه بودیم که این اتفاق به طور طبیعی برای همه سامانههای دانشگاهی به وجود میآید اما به مرور زمان مشکلات و خلاءهای این سامانه برطرف شد و ما موفق شدیم بالغ بر 48 میلیون نفرساعت آموزش الکترونیکی را در سال گذشته برگزار کنیم این در حال یاست که تعداد جلسات هر درس کاملا منطبق با تقویم آموزشی برگزار میوشد به طوری که برخی از دروس با 16 جلسه و برخی دیگر با 12 جلسه روند آموزشی را پشت سر میگذارند.
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور ادامه داد: تمامی اساتید دانشگاه پیام نور که کلاسهای آموزشی آنها به صورت مجازی برگزار میشود بر اساس تاریخی که هر کلاس مشخص شده یک نفر به عنوان پشتیبان حوزه IT به طور نامحسوس دقایقی وارد کلاس استاد میشود و به بررسی نحوه برگزاری کلاس نظارت میکند به طوری که در صورتی که به هر دلیلی کلاس برگزار نشود یا دارای مشکل باشد ابتدا به رفع مشکل میپردازد یا در صورت کنسلی کلاس تاریخ مجدد کلاس را اعلام میکند پس در نتیجه به هیچ عنوان نمیتوان گفت تعداد کلاسها کمتر از حد مصوبه دانشگاه است.
وی اضافه کرد: اقبال دانشجویان این دانشگاه در برگزاری نیمسال تحصیلی دوم سال گذشته به طوری بود که پس از اعلام برگزاری ترم تابستان ظرفیت دانشجویان ما در فصل تابستان نزدیک به ۹۸ درصد رسیده بود.قطعا اگر مشکل سایت و آموزشی در ترم قبل وجود داشت هیچگاه ما شاهد رشد ۹۸ درصدی در ترم تابستان نبودیم.
بهروز خاطرنشان کرد: در ترم تحصیلی مهر ماه دانشگاه پیام نور برای برگزاری کلاسهای آموزشی از چندین بستر استفاده کرده است به طوری که سامانه LMS استفاده میشود و از طرفی اپلیکیشن پیام من نیز مورد استقبال بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. در واقع باید بگویم در هر دو سامانه دانشجویان به راحتی با اساتید خود میتوانند ارتباط برقرار کنند همچنین امسال برای اولین بار مقوله پشتیبانی مجازی را در دانشگاه پیام نور راهاندازی کردهایم. به نحوی که همکاران ما تعداد دانشجو را به عنوان پشتیبان انتخاب میکنند. به این معنی که هر ۱۰۰ دانشجو توسط یک پشتیبان مجازی مورد رصد قرار میگیرند. در واقع باید بگویم دانشجویان از زمان انتخاب واحد تا پایان ترم با پپشتیبان مجازی خود در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه پیام نور این است که برای اولین بار سامانه اطلاعرسانی یکپارچه آموزش مجازی را از ابتدای سال جاری راهاندازی کردهایم که آن هم بر اساس یک سامانه متنی در اختیار دانشجو قرار دارد که او بتواند به راحتی بر روی نقشه یا شهر محل سکونت خود مرکز دانشگاهی مورد نظر خود را پیدا کرده و سپس وارد پرتال و سامانه الکترونیک آموزشی دانشگاه شود.
انتهای پیام/