اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

چهارمین المپیاد رسانه ای در ایستگاه فارس من/ دانشکده رسانه خبرگزاری فارس میزبان شد

نخبگان المپیاد سواد رسانه ای با حضور در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس ، از برخی فعالیت های این دانشکده بازدید کردند و کمپین دبیررسان را در سامانه فارس من به ثبت رساندند.

چهارمین المپیاد رسانه ای در ایستگاه فارس من/ دانشکده رسانه خبرگزاری فارس  میزبان شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، این هفته مرکز نوآوری دانشکده رسانه فارس «نوفا» میزبان دانش آموزان برگزیده کشور از بین ۱۵۰۰ دانش آموز در چهارمین المپیاد سواد رسانه ای بود.

در ابتدا« سارا مسعودی» مدیر مرکز نو آوری دانشکده رسانه فارس، ضمن خوش آمدگویی درباره فعالیت های نوفا توضیحاتی را ارائه کرد و در رابطه با آینده رسانه ها گفت : «امیدوارم در آینده شاهد نسلی از متخصصین رسانه باشیم ، در حال حاضر کمبود ها به شدت در این عرصه احساس می شود و نیازمند تربیت نیروهای فعال و توانمند هستیم.»

در ادامه «مجید مرادی» معاون آموزشی دانشکده رسانه فارس، با اشاره به ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان دانشکده اظهار داشت  : «دانشجویان توانمند ما در اکثر رسانه های کشور مشغول به فعالیت هستند و مدیران خبرگزاری فارس اهتمام ویژه ای برای جذب دانشجویان مستعد در این خبرگزاری دارند.»

زبان مشترک در بین نسل جدید

«سید محمد باطنی» دبیر المپیاد سواد رسانه ای  با اشاره به  اینکه سواد رسانه ای ، یک زبان مشترک در بین نسل جدید است بیان داشت : «ما با نسلی روبه رو هستیم که با رسانه معرفی می شوند و به آن نسل اینترنت می گویند. در نسل هزاره سوم سواد رسانه ای ، می تواند یک زبان مشترک برای گفت و گو با نسل جدید باشد از طرفی المپیاد سواد رسانه ای یک ظرفیت جدی است که این نسل را با رسانه ویک زبان متفاوت آشنا می کند.»

وی افزود : « در صدا وسیما  مجموعه ای به نام«باشگاه هنر و رسانه نوجوان» وجود دارد که محل گردهمایی نخبگان رسانه است. افراد برگزیده در المپیاد وارد این باشگاه خواهند شد و به صورت تخصصی با مهارت های هنری و رسانه آشنا می شوند و ظرفیت رشد وشکوفایی استعداد ها برایشان فراهم است .»

« هاله زاهد مقدم» مدرس سواد رسانه ای درباره کمپین دبیررسان اظهار داشت: «یکی از کارهایی که گروه المپیادی در این رقابت انجام می دهند ایجاد کمپینی برای دبیران و معلمانی  است که نیاز به تبلت دارند در واقع اگر معلم مجهز به تبلت شود به عنوان یک مولد عمل می کند، ضمن اینکه تولید محتوای آموزشی به آن ها آموزش داده می شود تا در جهت افزایش سطح علمی دانش آموزان تلاش کنند.»

وی در ادامه گفت : «اساتیدی که دراین عرصه فعالیت دارند می تواند اطلاعات بسیار خوب وجامعی را ارائه بدهند و پل ارتباطی میان فضای مجازی ورسانه های مکتوب باشند.»

راهکارهای نوین ارتباط جمعی

«  عسگری » مدیر بخش فارس من خبرگزاری فارس ضمن یاد آوری تاریخچه شیوه های مرسوم مطالبات مردمی در کشور گفت: « در گذشته برای پیگیری مطالبات و درخواست ها استشهاد نامه و طومار امضاء می کردند. امروزه با گسترش تکنولوژی وفناوری راهکارهای نوینی ایجاد شده است ، سامانه « فارس من »  که در سال 97 به همت خبرگزاری فارس راه اندازی شد اولین نمونه داخلی این کمپین است.»

عسگری هدف از ایجاد این سامانه را این گونه بیان کرد : « ما مردم را به عنوان سردبیر این رسانه قرار داده ایم تا  مشکلاتی که از دیدرسانه ها به دور مانده را مطالبه کنند تاکنون در فارس من موفق شده ایم ۱۵۰ سوژه را به نتیجه دلخواه مردم برسانیم.»

در ادامه «هادی شریفی » مدیر کل صوت وتصویر خبرگزاری فارس با تاکید بر اهمیت شبکه های اجتماعی گفت: «روزنامه ها با مشکلات زیادی روبه روهستند در حال حاضر مردم نیز به سمت شبکه های اجتماعی گرایش پیدا کرده اند ، در نتیجه باید در جهت تولید محتوای چند رسانه ای گام برداریم.»

وجه تمایز المپیاد رسانه ای

«علی محمد زاده» یکی از برگزیدگان المپیاد سواد رسانه ای این دوره می گوید :« باید توجه داشته باشیم که در عصر رسانه زندگی می کنیم  وظیفه هر یک از ما داشتن علم استفاده از این ابزار یا به بیان بهتر کسب سواد رسانه ای است تا بتوانیم به بهترین شکل در راستای اهداف خود از آن استفاده کنیم.»

وی در ادامه می افزاید که « از نظر من برنامه امروز بسیار مفید بود یکی از ویژگی هایی که المپیاد سواد رسانه ای را از سایر المپیاد ها متمایز می کند  ؛ موقعیت محور  بودن آن است که به کارهای عملی بیشتر از کارهای تئوری توجه دارد.»

گفتنی است که چهارمین المپیاد سواد رسانه ای با مشارکت دانش آموزان پایه های یازدهم ودوازدهم   در سه مرحله برگزار شد.در ابتدا دانش آموزان مهارت استفاده صحیح از رسانه  را آموختند سپس در مرحله دوم تجزیه وتحلیل پیام ها وتفکر انتقادی انها سنجیده شد  سرانجام در مرحله تولید و خلق اثر، برگزیدگان این دوره با حضور در تحریریه فارس 2 کمپین دبیررسان را در سامانه فارس من  به ثبت رساندند .

این المپیاد در سه سال گذشته نیز برگزار شده است اما وجه تمایز این دوره با المپیاد های ادوار گذشته برگزاری آن به صورت مجازی بود که به آن لقب نخستین المپیاد آنلاین و کتاب باز بخشیده  است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول