اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیگیری سوژه مردمی:ضرورت اصلاح هندسی دوربرگردان‌های جاده‌های شمال

فارس من| فولادی‌سوادکوهی: تبدیل هر بریدگی به دوربرگردان جز تملک 2 میلیارد تومان هزینه دارد

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: تبدیل هر بریدگی به دوربرگردان منهای تملک 2 میلیارد تومان هزینه دارد.

فارس من| فولادی‌سوادکوهی: تبدیل هر بریدگی به دوربرگردان جز تملک 2 میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، استان‌های مازندران، گلستان و گیلان باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی در تمام ایام سال، میزبان مسافرانی می‌شوند که از دور و نزدیک برای گذراندن اوقات فراغت خود و بهره‌مندی از آب و هوای زیبا، آرامش کنار دریا و استشمام رایحه دل‌انگیز درختان جنگلی، بار سفر به این استان می‌بندند و دل به جاده‌های زیبای آن می‌زنند؛ جاده‌هایی که با همه زیبایی و جذابیت، بوی ناامنی می‌دهد و هر چند وقت یک بار، تیتر حوادث صفحات روزنامه ها و خبرگزاری ها می‌شود.

واقع شدن ده‌ها «دوربرگردان» یا «بریدگی»، در جاده‌های شمال کشور، ایجاد کننده مخاطرات فراوانی برای مسافران است و وجود این دوربرگردان‌ها و سرعت‌گیرهای پیاپی باعث ایجاد سوانح رانندگی زیادی در این جاده‌ها شده است.

با توجه به اینکه در برخی از دوربرگردان‌ها وسایل نقلیه‌ای همچون تانکرهای طویل آب‌رسانی و جرثقیل‌های شرکت برق از آن تردد می‌کنند حین عبور آنها برای خودروهای شخصی مشکلات و مخاطرات فراوانی ایجاد کرده است.

قرار گرفتن این دوربرگردان‌ها به‌صورت متوالی سرعت دستگاه‌هایی خدماتی مانند آتش نشانی و اورژانس را نیز در مواقع اضطراری تحت شعاع قرار داده است.

با توجه به اینکه بسیاری از بریدگی‌ها به‌صورت بریدن رفیوژ میانی و دسترسی مستقیم و بدون کنترل به ترافیک مسیر مخالف احداث شده، خود عامل اصلی خطر محسوب شده و لازم است که متولیان وزارت محترم راه با اصلاح هندسی این دوربرگردان‌ها با توجه به طول ایمنی که برای خودروهای در حال گردش با استفاده از ایجاد حفاظ گارد ریلی یا بتنی و همچنین اضافه عرض در مسیر مخالف مهیا می‌شود، کمک شایانی به کاهش خطرپذیری این نقاط و امنیت کاربران کنند تا مانع حوادث تلخ و ناگوار در آن نباشیم.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: برای تبدیل هر بریدگی به دوربرگردان منهای تملک 2 میلیارد تومان هزینه دارد.

اسماعیل فولادی سوادکوهی افزود: در کل راه‌های  استان بیش از 70 بریدگی داریم که تبدیل آن به دوربرگردان مستلزم تامین اعتبار است.

وی تصریح کرد: اداره کل راهداری که تولیت نگهداری از راه‌های مازندران را دارد به‌دنبال تامین اعتبار است چرا که باید تعریض، زیرسازی، روسازی،جداسازی و تفکیک جاده صورت گیرد.

این سوژه با عنوان «ضرورت اصلاح هندسی دوربرگردان‌های جاده‌های شمال» در سامانه فارس من به ثبت رسیده و خبرنگار خبرگزاری فارس مازندران این مساله را پیگیری کرده است.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول