«مهدی فرجی» مدیر اسبق شبکه یک سیما در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره مجموعه مستند «به وقت جام» گفت: مستند «به وقت جام» نگاه متفاوتی به کشورهایی که در جام جهانی حضور پیدا کردند دارد و در عین حال که نگاه جذابی دارد به شکل کاملا متفاوت زیرساختهای فرهنگی اقتصادی و سیاسی هر کشور را نشان می دهد.
فرجی با اشاره به نقاط قوت این مستند نیز افزود: وقتی این مستند را میبینید میتوانید کاملا کارشناسی شده ساختارها و مویرگهای زیر ساختی یک کشور را ارزیابی کنید. برای مثال کشور ژاپن در آسیا و در بحث فوتبال کشور موفقی است و شما وقتی این مستند را نکاه میکنید میبینید که در زیر ساختهای اقتصادی ، فرهنگی و جامعه شناسی هم توانسته موفق عمل کند و به لحاظ اقتصادی کشور صاحب نظم، مدیریت و برنامه ریزی باشد.یا در مورد کشور مصر تمرکز روی چهره محمد صلاح بود، اما زیر ساخت فرهنگی، سیاسی آن کشور و اقتصاد آشفته و فقر فراوانی که در مصر وجود داشت را نیز نشان میداد.
وی ضمن بیان متفاوت بودن این مستند نیز افزود: معتقدم سازندگان این مستند نگاه کاملا متفاوتی به هر کشور داشتند و از هر گونه کلیشهای به دور بودند. آنها در عین حال کار جذابی تولید کردند و مخاطب علاقهمند به راحتی با آن ارتباط برقرار میکند. در عین حال که از جذابیت های فوتبال و ورزش نیز در این مستند استفاده شده و مجموعه ای از اینها این مستند را دیدنی تر کرده است.
مستند به وقت جام مجموعهای است که در جهت معرفی سبک زندگی، تاریخ، فرهنگ، اقتصاد و سیاست تیمهایی که در جام جهانی 2018 روسیه حضور دارند قدم برداشته است.
انتهای پیام/