اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

در سومين كنگره بین المللي آموزش هاي فني و حرفه اي سوئيس مطرح شد

اقتصاد پویا نیازمند آموزش‌های مهارتی است/ مدرک تحصیلی ضامن اشتغال نیست

در سومين كنگره بین المللي آموزش هاي فني و حرفه اي سوئيس با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورمان، تجارب کشورهای دیگر از جمله سوئیس، آمریکا و سنگاپور درباره آموزش‌های مهارتی مطرح شد؛ این کشورها به اتفاق معتقدند که این آموزش‌ها شرط بقای جوانان در دنیای امروز است.

اقتصاد پویا نیازمند آموزش‌های مهارتی است/ مدرک تحصیلی ضامن اشتغال نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سومین کنگره بین المللی آموزش های فنی و حرفه ای سوئیس VPET 2018  با حضور سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در شهر وینترتور سوئیس بر گذار شد.
 در این کنگره دو روزه، شخصیت های بین المللی در حوزه آموزش های مهارتی از جمله سیمون بارتلی، رئیس سازمان جهانی مهارت، مائورو دلمبریجیو وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس و کورنلیا اورتله مدیرکل موسسه فدرال آموزش های مهارتی سوئیس SFIVET حضور داشتند.
براساس این گزارش، حضور نمایندگان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این کنگره که با دعوت رسمی سفیر سوئیس در تهران صورت گرفت، می تواند بستر مناسبی برای توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه آموزش های مهارتی، ارتقای آموزش های فنی و حرفه ای در کشور ایران، آشنایی با ایده ها و نظرات متخصصان و صاحب نظران بین المللی حوزه آموزش های فنی و حرفه ای را فراهم کند.
وزیر امور اقتصاد سوئیس: اجرای سیستم آموزش فنی وحرفه ای دوآل، راهکار موثر کاهش بیکاری
در این کنگره جان اشنایدر امن وزیر امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات سوئیس ضمن برشمردن چالش های بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیاری از کشورها، از سیستم آموزش دوال به عنوان یک راهکار موثر در کاهش نرخ بیکاری در بین تحصیلکردگان یاد کرد.
وی گفت: همه فعالان اقتصادی از نظام آموزش ما ناراضی هستند و این به معنای ضرورت تغییر است.
وزیر امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات سوئیس تصریح کرد: آموزش های ما فرد را از محیط واقعی یادگیری جدا می کند و در چنین شرایطی نوآوری اتفاق نمی افتد. ارتباط رو در رو با مشکلات باعث یادگیری عمیق و بروز خلاقیت در روش های حل مساله می شود.
وزیر آموزش ایالات متحده امریکا:آموزش موتور محرکه اقتصاد و کلید یک جامعه امن است
خانم بتسی دووس، وزیر آموزش ایالات متحده امریکا در سخنرانی خود در این کنگره گفت: آموزش و اقتصاد از یکدیگر جدانشدنی نیستند و ما در آمریکا مانند کشورهای دیگر دریافته ایم که برای اقتصاد پویا نیازمند آموزش پویا هستیم.
وی گفت: آموزش های ما برای عصر صنعت طراحی شده و در قرن حاضر نیاز به تغییر داریم. تغییرات گسترده در زمینه حمل و نقل، دارو، ارتباطات و بسیاری حوزه های دیگر تایید کننده ضرورت تغییر است.
وزیر آموزش ایالات متحده امریکا افزود: هیچ تصویر شفافی از اقتصاد در آینده نداریم بنابراین دانش آموزان باید با کسب مهارت هایی مانند تفکر خلاق، مهارته ای ارتباطی، مشارکت و هوش فرهنگی خود را برای مواجه با تغییرات پیش بینی نشده آماده کنند.
وی در ادامه گفت: طبق گفته کارشناسان 85 درصد مشاغل آینده در حوزه IT هنوز خلق نشده اند.
وزیر آموزش امریکا گفت: نظام آموزش پویا، آموزش را امری مادام العمر می داند. ما باید به کارورزی توجه بیشتری داشته باشیم. دولت امریکا در این زمینه وزرای اقتصاد، کار و آموزش را بسیج کرده تا نظام آموزش را برای بهره وری بیشتر اصلاح کنند.
خانم بتسی دووس افزود: تنها استخدام و جذب یک دانش آموخته است که به مدرک آن اعتبار می بخشد و مدارک باید برای کارفرمایان ارزش داشته باشد. آموزش امروز متفاوت از دیروز است. باید جذاب، مرتبط و چابک باشد. ما باید به دانش آموزان آزادی بدهیم تا اشتباه کنند و از آن یاد بگیرند. آموزش خاص آمریکا، سوئیس یا یک کشور دیگر نیست بلکه یک حق همگانی است.
وزیر آموزش ایالات متحده امریکا در ادامه تأکیدکرد: آموزش، موتور محرکه اقتصاد و کلید یک جامعه امن است. دانش آموزان 100 در صد آینده کشور ما را می سازند پس ما هم باید حمایت 100 در صدی خود را از آنها داشته باشیم.
وزیر آموزش سنگاپور: تغییر در آموزش، ضرورتی بدیهی است
اونگ یه کونگ وزیر، آموزش سنگاپور نیز در سومین کنگره بین المللی آموزش های فنی و حرفه ای سوئیس گفت: وقتی امروز می خواهیم نظام آموزشی مان را تغییر دهیم شرایط بسیار متفاوت از گذشته است. در عصر دیجیتالی شدن آموزش های ما کاملا منسوخ می شوند زیرا فناوری همه چیز را درهم شکسته است. ما باید خود را برای یک تخریب خلاق دیگر آماده کنیم.
وی در ادامه گفت: فناوری باعث شده دانش همه جا و همه وقت در دسترس باشد به همین دلیل ما در سنگاپور آموزش مهارت برای آینده را مطرح کردیم. نکته بعدی این است که ما باید با آموزش مهارت های نرم جوانان را برای بازارهای بین المللی و نه داخلی آموزش دهیم. چون برای ماندن در دنیای امروز به آن نیاز دارند.
اونگ یه کونگ افزود: ظهور دانشگاه های تخصصی، مدارس خاص و آموزش های خارج از کالج همه بیانگر ضرورت تغییر در آموزش هستند. سوئیس در این زمینه اقدامات خوبی داشته اما در سنگاپور هم دانش آموزان ما با مهارت های محاسباتی، سواد و مهارت های نرم دستاوردهای مهمی داشته اند. در آموزشهای عالی از هر 10 نفر 9 نفر جذب کار می شوند.
وی گفت: امروزه بسیاری به دنبال ایجاد شغل خودشان هستند و این به معنی تغییر در روندها و ضرورت تغییر در آموزش است.
وی افزود: ما در کشور سنگاپور تیمی از مسئولان آموزشی را گرد آورده ایم که مجهز به ابزارها، دانش و منابع مختلف برای اصلاح بخش های مختلف نظام آموزشی هستند.
اونگ یه کونگ گفت: ما همچنین برنامه های مختلفی مثل تبادل دانشجو با کشورهای دیگر، کار پروژه ای، تجربی و خدمات داوطلبانه داریم.
جول نیکلاس کوهلر کارشناس IT و کارورز VPET سوئیس: مدرک صرف ضامن اشتغال نیست
جول نیکلاس کوهلر از جمله جوانانی که است که در نظام آموزش سوئیس کارورزی را گذرانده است. وی در خصوص تجارب خود گفت: مشاغل متعددی را به مدت یک هفته تجربه کردم و در نهایت علاقه مندی خود را در حوزه IT دیدم.
وی معتقد است امروز دیگر فقط مدرک ضامن اشتغال نیست و باید بلافاصله پس از درخواست کارفرما قابلیت عملی خود را نشان دهید.
او حضور در محیط کار را در یادگیری بسیار موثر می داند و برای مثال می گوید برای حل یک مساله در دفاتر مختلف شرکت کار کردم تا نیازها و مشکلات آنها را درک کنم و بعد یک برنامه نویسی بی نقص انجام دادم.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول