به گزارش خبرگزاری فارس، سیداحمد حسینی خبیر مدیر روابط عمومی برونمرزی رسانه ملی به مناسبت روز روابط عمومی یادداشتی نوشته که متن کامل آن را در ادامه میخوانید:
امروزه از روابط عمومی به عنوان «هنر هشتم» یاد میشود و در ساختار سازمانی، دانشى است که به وسیله آن سازمانها آگاهانه مىکوشند به مسئولیت اجتماعى خویش عمل کنند تا بتوانند، تفاهم و پشتیبانى لازم جهت توسعه نقش و تاثیر سازمان مربوطه را بدست آورند.
فعالیتی که روابط عمومی انجام میدهد در یک کلمه «ارتباط» از دیدگاه نظری «علم» از جنبه عملی و اجرایی «فن» و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی «هنر» است.
معاونت برون مرزی رسانه ملی به لحاظ حوزه مسئولیت و جامعه هدف با دیگر بخشهای صدا وسیما تفاوت دارد و حتی در برخی از زمینه قابل مقایسه نیست و انتقال پیام جمهوری اسلامی و هدایت افکار عمومی در خارج از مرزها، وظیفه ای است که در هیچ نهاد و سازمانی جزء معاونت برون مرزی صداوسیما تعریف نشده است.
این حوزه باید برای مخاطبانی پیام تولید کند که معمولا یا شناخت درستی از ایران ندارند و یا تحت تاثیر پروپاگاندای ضد ایرانی-اسلامی قرار گرفته اند لذا رسانه های زیر مجموعه معاونت برونمرزی باید تلاش مضاعفی را برای انعکاس واقعیت ها انجام دهند و این مهم بدون همکاری نهادهای مختلف حاکمیتی و حکومتی میسر نمیشود.
در این میان نقش روابط عمومی این معاونت برای ایجاد بستر همکاری و معرفی رسانه های این معاونت به نهادهای موثر و مرتبط بسیار حائز اهمیت میگردد.
لذا روابط عمومی برون مرزی، سه هدف عمده، آشنایی بخشی به محیط از عملکرد درونی، دریافت بازخورد محیط از این آشنایی بخشی و توسعه ارتباط این دو بخش را دنبال میکند.
روابط عمومی با شناخت دقیق اولویت های سازمان و معاونت مربوطه باید فضاهای جدید فعالیت و همکاری ها را شناسایی کند و اکنون با توجه به واقعیت روز سپهر رسانه و تحولات برون مزی، ایجاد ارتباطات برون معاونتی قوی و گسترده با سایر نهادها و رسانهها یک نیاز الزامی است.
همچنین به لحاظ وسعت و تنوع جامعه هدف رسانههای معاونت برون مرزی، از روابط عمومی این معاونت انتظار میرود جهت برقراری و تنظیم ارتباطات و مناسبات کارآمد درون و برون سازمانی، یک نظام ارتباطی پویایی را تامین و مدیریت کند و شیوههای مناسب برای رشد کمی و کیف «ارتباطات» درون و برون سازمانی از جمله نحوه برقراری ارتباط و آشنایی با مخاطبان رادیوها و تلویزیون های برون مرزی بایستی به صورت مستمر به روز رسانی شود و تغییرات در ذائقه مخاطب رصد و به نحو مطلوب به تصمیم گیران در معاونت منعکس شود.
تدارک بسترهای لازم برای تسهیل جریان تعامل متقابل این رسانه با جامعه مخاطبان در سطح داخل و خارج از کشور و برنامه ریزی برای تنویر افکار عمومی نیز از اولویت های روابط عمومی معاونت برون مرزی ست و در پایان ضمن آرزوی توفیق، روز ارتباطات و روابط عمومی را خدمت همه همکاران ارجمندم تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدوارم روابط عمومی به عنوان سامانهای منسجم و هدفمند با تلاش آگاهانه و مؤثر در جهت اطلاع رسانی و شفاف سازی، پلی مطمئن و سهل العبوری برای ارتباط دوسویه مخاطب و رسانه ملی بنیان نهد.
انتهای پیام/