اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه

یادداشت مهمان/

فعالیت روابط عمومی از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی هنر است

امروزه از روابط عمومی به عنوان «هنر هشتم» یاد می‌شود و در ساختار سازمانی، دانشى است که به وسیله آن سازمان‌ها آگاهانه مى‌کوشند به مسئولیت اجتماعى خویش عمل کنند تا بتوانند، تفاهم و پشتیبانى لازم جهت توسعه نقش و تاثیر سازمان مربوطه را بدست آورند.

فعالیت روابط عمومی از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی هنر است

به گزارش خبرگزاری فارس، سیداحمد حسینی خبیر مدیر روابط عمومی برونمرزی رسانه ملی به مناسبت روز روابط عمومی یادداشتی نوشته که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

امروزه از روابط عمومی به عنوان «هنر هشتم» یاد می‌شود و در ساختار سازمانی، دانشى است که به وسیله آن سازمان‌ها آگاهانه مى‌کوشند به مسئولیت اجتماعى خویش عمل کنند تا بتوانند، تفاهم و پشتیبانى لازم جهت توسعه نقش و تاثیر سازمان مربوطه را بدست آورند.

فعالیتی که روابط عمومی انجام می‌دهد در یک کلمه «ارتباط» از دیدگاه نظری «علم» از جنبه عملی و اجرایی «فن» و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی «هنر» است.

معاونت برون مرزی رسانه ملی به لحاظ حوزه مسئولیت و جامعه هدف با دیگر بخش‌های صدا وسیما تفاوت دارد و حتی در برخی از زمینه قابل مقایسه نیست و انتقال پیام جمهوری اسلامی و هدایت افکار عمومی در خارج از مرزها، وظیفه ای است که در هیچ نهاد و سازمانی جزء معاونت برون مرزی صداوسیما تعریف نشده است.

این حوزه باید برای مخاطبانی پیام تولید کند که معمولا یا شناخت درستی از ایران ندارند و یا تحت تاثیر پروپاگاندای ضد ایرانی-اسلامی قرار گرفته اند لذا رسانه های زیر مجموعه معاونت برونمرزی باید تلاش مضاعفی را برای انعکاس واقعیت ها انجام دهند و این مهم بدون همکاری نهادهای مختلف حاکمیتی و حکومتی میسر نمی‌شود.

در این میان نقش روابط عمومی این معاونت برای ایجاد بستر همکاری و معرفی رسانه های این معاونت به نهادهای موثر و مرتبط بسیار حائز اهمیت می‌گردد.

 لذا روابط عمومی برون مرزی، سه هدف عمده، آشنایی بخشی به محیط از عملکرد درونی، دریافت بازخورد محیط از این آشنایی بخشی و توسعه ارتباط این دو بخش را دنبال می‌کند.

روابط عمومی با شناخت دقیق اولویت های سازمان و معاونت مربوطه باید فضاهای جدید فعالیت و همکاری ها را شناسایی کند و اکنون با توجه به واقعیت روز سپهر رسانه و تحولات برون مزی، ایجاد ارتباطات برون معاونتی قوی و گسترده با سایر نهادها و رسانه‌ها یک نیاز الزامی است.

همچنین به لحاظ وسعت و تنوع جامعه هدف رسانه‌های معاونت برون مرزی، از روابط عمومی این معاونت انتظار می‌رود جهت برقراری و تنظیم ارتباطات و مناسبات کارآمد درون و برون سازمانی، یک نظام ارتباطی پویایی را تامین و مدیریت کند و شیوه‌های مناسب برای رشد کمی و کیف «ارتباطات» درون و برون سازمانی از جمله نحوه برقراری ارتباط و آشنایی با مخاطبان رادیوها و تلویزیون های برون مرزی بایستی به صورت مستمر به روز رسانی شود و تغییرات در ذائقه مخاطب رصد و به نحو مطلوب به تصمیم گیران در معاونت منعکس شود.

تدارک بسترهای لازم برای تسهیل جریان تعامل متقابل این رسانه با جامعه مخاطبان در سطح داخل و خارج از کشور و برنامه ریزی برای تنویر افکار عمومی نیز از اولویت های روابط عمومی معاونت برون مرزی ست و در پایان ضمن آرزوی توفیق، روز ارتباطات و روابط عمومی را خدمت همه همکاران ارجمندم تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدوارم روابط‌ عمومی به‌ عنوان سامانه‌‌ای منسجم و هدفمند با تلاش آگاهانه و مؤثر در جهت اطلاع‌ رسانی و شفاف ‌سازی، پلی مطمئن و سهل العبوری برای ارتباط دوسویه مخاطب و رسانه ملی بنیان نهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول