به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت را از اولویتهای کاری خود برشمرد و اظهار داشت: با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی بیش از پیش در فضای مدرسه، اتاق فکرهایی را در حوزه ستادی راه اندازی کردهایم.
وی ادامه داد: راه عبور از چالشها، ارائه راهکارهای نوین است و باید بر روی مدیریت تربیتی و تغییر مدلهای آن متمرکز شویم.
کاظمی، روح حاکم بر سند تحول بنیادین را تربیتی دانست و تصریح کرد: قرآن و نماز، هر دو محور تربیت هستند و بر اساس آموزههای اسلامی و قرآنی، معتقدیم نماز بازدارنده از بدیهاست، بنابراین برای برگزاری فریضه نماز و همچنین امر به معروف و نهی از منکر باید سعی و تلاش کنیم.
کاظمی، مسئولیت اصلی هرگونه تغییر طبق سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت را بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف سند، اجرای طرح چابک سازی سازمانی، کاهش حجم برنامههای تمرکزگرا، تقویت نیروی انسانی و ارتقای ظرفیتهای موجود از جمله مواردی است که انجام آن ضروری است.
وی، یکی از ساحتهای سند تحول بنیادین را ساحت تربیت هنری دانست و افزود: آموزشوپرورش هنر را ابزاری برای نهادینه کردن ارزشهای انسانی می داند،پس باید شرایط خلق زیبایی ولذت بردن از آن را به دانش آموزان بیاموزیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:هنر بهترین ابزار برای نهادینه کردن ارزش های انسانی است و هنر ابزاری مناسب برای تحقق ساحت های موجود درسند تحول است.
وی گفت: تبدیل آموزش و پرورش به عنوان اولویت و دغدغه اصلی جامعه ضروری است، پارلمان معلمان باید زمینه مشارکت جویی و ارتباط مستقیم معلمان و مسئولان را فراهم آورد و مسائل مغفول مانده را یادآوری کند.
انتهای پیام/