اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فارس من| راز 15 ساله عدم بهره برداری از ورزشگاه ایلام چیست؟/ وعده‌ها یکی پس از دیگری کارساز نمی‌شوند!

ورزشگاه 15 هزار نفری عدالت ایلام 15 سال از زمان کلنگ زنی آن می‌گذرد اما نه تنها تکمیل نشده بلکه تجهیزات آن هم فرسوده شده به طوری که در سال‌های آینده نیز قابل استفاده نیستند از این رو مسوولین مربوطه تنها به دادن وعده اکتفا می‌کنند.

فارس من| راز 15 ساله عدم بهره برداری از ورزشگاه ایلام چیست؟/ وعده‌ها یکی پس از دیگری کارساز نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش مطلبی در سامانه فارس من با عنوان« تکلیف تنها زمین چمن ایلام را مشخص کنید» به ثبت رسید از این رو خبرنگاران فارس بر آن شدند تا موضوع را پیگیری کنند.

 برای ورزش استان ایلام و موفقیت در این امر یک مجموعه تجهیزات فیزیکی و فضای ورزشی استاندارد نیاز است که ورزشکاران با آرامش و اطمینان بتوانند به حرفه‌های ورزشی خود ادامه دهند اما به طور قطع کمبودهایی وجود دارد که نگاه ورزشکاران به فضای ورزشی استان تغییر و به سوی استان‌های دیگر برای ورزش حرفه‌ای خود روانه شده‌اند.

 یکی از فضاهای ورزشی که این روزها دغدغه اصلی ورزشکاران است ورزشگاه ۱۵ هزار نفری عدالت شهر ایلام که به علل مختلف هنوز به بهره برداری نرسیده است چرا که عدم افتتاح این پروژه باعث فرسودگی بیشتر تجهیزات این ورزشگاه شده که دیگر قابل استفاده در سال‌های آینده نیست و باید دوباره تجهیز شوند.

این روزها دغدغه ورزش برای مردم جدی و سیر صعودی جوانان علاقه مند به سمت ورزش که تنها تفریح پاک و درست برای این نسل است بیشتر شده است، نسلی که شکوفایی آنها در ورزش نمایان‌تر شده است.

 ورزش در استان قدمت دیرینه و از گذشته‌های دور در وجود مردم بوده به طوری که بزرگان استان ایلام با استفاده از وسایل سنتی نمایش‌های عجیبی از خود نشان می‌دادند و برای نسل این زمان باور کردنی نیست و مورد تحیر همه مردم واقع شده است.

چرا ورزشکاه عدالت به بهره برداری نرسیده است؟

 یکی از پیشکسوتان ورزش استان ایلام به خبرنگار فارس گفت: طبق آمارهای اعلام شده سرانه فضای ورزشی در استان ایلام نزدیک به یک متر است؛ این همه مشتاقان رشته های ورزشی که خواهان ادامه ورزش هستند برای تمرین به کجا مراجعه کنند؟ چند فضای ورزشی در مرکز استان وجود دارد مگر می‌شود با این تعداد مکان جوابگوی حجم عظیمی از ورزشکاران بود؛ ورزشگاه عدالت ایلام با این همه بودجه‌ای که برای آن هزینه شده چرا هنوز به بهره برداری نرسیده که ورزشکاران بتوانند در این مکان تمرینات خود را انجام دهند.

نگاه بی‌تفاوت مسوولان به تجهیزات ورزشی ایلام

 رضایی یکی دیگر از ورزشکاران ایلامی به خبرنگار فارس گفت: اگر ورزشگاه عدالت ایلام با ظرفیت ۱۵ هزار نفری افتتاح می‌شد می‌توان دید که نه تنها حجم سرانه فضای ورزشی استان بلکه رغبت جوانان به سمت ورزش افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: اما مسئله اینجاست تاکی باید نگاه بی‌تفاوت مسوولان استان به تجهیزات ورزشی را ورزشکاران تحمل کرد، در استان ایلام عدم پیگیری مسوولان برای افتتاح ورزشگاه عدالت موجب دلخوری و گلایه مندی ورزشکاران شده که قطعاً باید از طریق استاندار و نمایندگان استان در مجلس این موضوع بررسی و امیدواریم این امر هر چه زودتر محقق شود.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری عدالت در سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شده است

 مظفر علیشائی مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری عدالت شهر ایلام که در سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شد تنها زمین چمن ورزشگاه که برای تمرین تیم فوتبال بانوان پالایش گاز که در لیگ برتر و سایر تیم‌های ورزشی و برگزاری مسابقات رسمی تیم‌ها ورزشی را در اختیار داریم.

وی افزود: مابقی تجهیزات و مکان ورزشگاه در اختیار شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی است؛ این ورزشگاه دارای نواقصی است اداره ورزش و جوانان استان پیگیر رفع کامل نواقص این پروژه است.

مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: اداره ورزش و جوانان استان فقط چمن ورزشگاه را از شرکت تجهیز تحویل گرفته و کار مراقبت و نگهداری از چمن بر عهده اداره ورزش استان است.

وی ادامه داد: شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی در سال ۱۳۸۷ انجام پروژه ورزشگاه عدالت را تحویل گرفت و یکسری اقدامات برای رفع نواقص این پروژه لازم است و در حال حاضر برای تکمیل این پروژه بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال در صورت تامین اعتبار

علیشایی تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان ایلام برای این پروژه ۸ میلیارد تومان تصویب شد اگر تا پایان سال این مبلغ پرداخت شود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه رقم خواهد خورد.

وی افزود: پیست تارتان و سرویس‌های بهداشتی پارکینگ، پروژکتور و تمام تجهیزات دیگر در اختیار شرکت تجهیز و توسعه قرار دارد اما سرویس‌های بهداشتی لوله آب ندارند، رختکن ورزشکاران به دلیل اینکه استفاده نشده فرسوده هستند؛ اداره ورزش قطعا نمی‌تواند این پروژه ناقص را تحویل بگیرد چون شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی دیگر در قبال پروژه‌های تحویل داده شده تعهدی نخواهد داشت.

علیشائی ادامه داد: در دیدار مدیر سابق تجهیز و توسعه و وزیر سابق ورزش به همراه کارشناسان شرکت تجهیز که در استان جلساتی درخصوص تکمیل پروژه ورزشگاه عدالت برگزار کردیم و قول مساعد داده شد که این مشکلات برطرف شود.

قابل توجه مسوولین ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی علی‌رغم اینکه پروژه ورزشگاه عدالت ایلام ۱۵ سال است که کلنگ زنی شده و هنوز از طرف شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی تکمیل نشده است امیدواریم با رایزنی‌های انجام شده از طریق وزارت ورزش و جوانان این پروژه مهم ورزشی استان ایلام هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

 مشکل اصلی این پروژه عدم تخصیص بودجه کافی است که نمایندگان استان در مجلس با اختصاص دادن ردیف بودجه‌ای در سال آینده برای این پروژه امیدواریم مشکلات آن برطرف شود.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول