اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جبران خلأهای یادگیری دانش‌آموزان در روزهای پنج‌شنبه و نوبت عصر مدارس

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جبران خلأهای یادگیری ایجاد شده در پی تعطیلات طولانی دانش‌آموزان می‌توان از نوبت بعدازظهر مدارس و نیز پنج‌شنبه‌ها استفاده کرد.

جبران خلأهای یادگیری دانش‌آموزان در روزهای پنج‌شنبه و نوبت عصر مدارس

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه صبحانه ایرانی شبکه دوم سیما اظهار کرد: در اکثر شهرها دانش‌آموزان، 4 ماه گذشته را به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر بوده‌اند اما مدارس در کلانشهرها به دلیل آلودگی هوا و چند روزی برای صرفه جویی در مصرف انرژی به صورت غیرحضوری فعالیت کرده‌اند؛ در ارتباط با این موضوع نگاه به تعلیم و تربیت اندکی ساده انگارانه بوده است.

وی ادامه دارد: در دنیا تعطیلی مدارس در شاخص زیر 200 برای آلودگی هوا اصلا رایج نیست. بررسی‌های صورت گرفته در کشورهای جهان نشان می‌دهد که تعطیلی مدارس تا شاخص 210 الی 300 انجام نمی‌گیرد. همچنین شاخص آلودگی هوا برای سنین مختلف متفاوت است در نتیجه در بعضی از کشورهای دنیا در شاخص آلودگی هوای 200، مدارس ابتدایی و در شاخص 300 الی 430 دبیرستان ها تعطیل می‌شود، البته عدد ثابتی در دنیا برای این مورد پیش بینی نشده است.

کاظمی اضافه کرد: سلامت دانش‌آموزان در اولویت تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش است اما آموزش و رشد اجتماعی دانش‌آموزان اهمیت دارد و باید به آن پرداخته شود؛ تأکید آموزش و پروش بر این است که تا زمانی که به سلامت دانش‌آموزان لطمه ای وارد نشده، آموزش غیرحضوری نشود و اگر در شرایط ویژه‌ای آموزش غیر حضوری شد، برنامه‌ریزی جهت جبران آن در درستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت صمت، سازمان محیط زیست، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌هایی که تکلیف قانونی دارند باید در موضوع کنترل آلودگی هوا ورود و این مسأله را مدیریت کنند. البته که آموزش و پرورش ضمن احترام به ضوابط قانونی، تأکید دارد که تعلیم و تربیت مهم است و دانش‌آموزان می‌توانند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند و سلامت آنها نیز در نظر گرفته شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های مدنظر برای جبران خلأهای آموزشی و یادگیری ایجاد شده، افزود: برای جبران خلأهای ایجاد شده می‌توان از نوبت بعدازظهر و نیز پنج شنبه‌ها استفاده کرد که معلمان علاقه‌مند، گروه های جهادی، خیرین حضور یابند و همچنین می‌توان در صورت تأمین اعتبار برای این ظرفیت‌های خالی برنامه ریزی کرد.

وی اضافه کرد: برای سرویس مدارس موضوع بازگشت هزینه روزهایی که آموزش غیرحضوری بوده است مدنظر است و همچنین بر برگشت هزینه کلاس های فوق برنامه در مدارس غیردولتی نیز تأکید شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول