اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش:

باید ادبیات پژوهشی دانش‌آموزی متناسب با برنامه درسی و مدرسه باشد

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید نظام و سیستم سامانه پژوهشی دانش‌آموزی را بازتعریف کنیم، گفت: باید ادبیات پژوهشی دانش‌آموزی متناسب با برنامه درسی و مدرسه باشد.

باید ادبیات پژوهشی دانش‌آموزی متناسب با برنامه درسی و مدرسه باشد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم تجلیل از پژوهندگان برتر آموزش و پرورش که در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) با این مضمون که کسی که عالم به زمان خود باشد شک و شبهه و تردید به او هجوم نمی‌آورد، اظهار داشت: کسانی دچار شک و شبهه می‌شوند که زمانه خود را نشناسند و ندانند از کجا و چگونه شروع کنند.

وی ادامه داد: پژوهش یک فرصت برای شناختن و پیش‌بینی زمان و اینکه چه شرایطی روبه‌روی ما قرار دارد، است ضمن اینکه شناختن آینده، نگاشتن برنامه‌های آینده و پیش‌بینی راهکارهای مناسبی است که ما را در این خصوص به جلو می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است، افزود: نیازمند هستیم ضرروت‌های دستگاه خود را بشناسیم و تصمیمات بدون پشتوانه و پیوستار پژوهشی صحیح نیست و نمی‌تواند ما را به جلو ببرد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: باید برای پژوهش‌های داخل مدرسه ارزش قائل شویم و مهم بدانیم؛ البته منظور از پژوهش ورود به بخش کارمندی پژوهش نیست چرا که بسیاری از پژوهش‌ها، پژوهش‌های مناسبی نبوده و پژوهشگران به سفارش عمل می‌کنند و به نتیجه قائل نیستند ضمن اینکه پژوهشگر واقعی نسبت به پژوهشی که صورت می‌گیرد، تعصب دارد و با وظیفه و تکلیف به آن نگاه می‌کند و باید در دانش‌آموزان این روحیه را ایجاد کنیم.

وی متذکر شد: از پژوهشگران درخواست می‌کنم که باید یک نظام و سیستم سامانه پژوهش دانش‌آموزان را بازتعریف کنیم و نباید مانند پژوهش در دانشگاه کار انجام شود و ادبیات پژوهشی دانش‌آموز باید متناسب با برنامه درسی و مدرسه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان بیان داشت: اگر انتخاب خوب و درخور انتظار داشته باشیم گام‌های موثری برای آینده خواهد بود و اگر این انتخاب درست صورت نگیرد عواقب آن سال‌ها دامن‌گیرمان می‌شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از پژوهش انتظار داریم آینده را روشن سازد، کاستی‌ها را شناسایی کند تا آن را جبران کنیم و نیز انتظار داریم آینده را ترسیم کند تا دچار خطا نشویم و بهسازی، سالم‌سازی و تصمیم بهینه از جمله محورهای اساسی پژوهش است.

وی با بیان اینکه باید آموزش و پرورش فرهنگ پژوهش را در کشور توسعه دهد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش دستگاه ملت‌ساز و دولت‌ساز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به انتظارات جامعه از آموزش و پرورش عنوان کرد: هر روز هر کسی هر مشکلی دارد از آموزش و پرورش انتظار حل آن را دارد در بهداشت محیطی، روانی و اجتماعی و یا آسیب‌های اجتماعی همه از آموزش و پرورش توقع دارند یا در اقتصاد مقاومتی از آموزش و پرورش انتظار آن است که پایه‌های آن را ایجاد کرده و آن را تبلیغ کند.

وی اضافه کرد: در حوزه سیاسی نیز از آموزش و پرورش انتظار داریم و اینکه دانش‌آموزان در آموزش و پرورش بحث سیاست را تمرین کنند و با شوراهای دانش‌آموزی دانش‌آموزان را آماده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان تأکید کرد: اعتقاد دارم همه اینها بر محور وجودی معلم اتفاق می‌افتد و اگر معلمان ما جایگاه پژوهندگی داشته باشند می‌توانند این کار را انجام دهند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌هایی مانند اقدام پژوهشی، مسئله پژوهشی در بین معلمان را توسعه دهیم و از معلمان می‌خواهیم تجارب معلمی خود را بنویسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول